Діти

Виховання дитини з моменту зачаття: що ви можете змінити

Коли починається виховання дитини?

За російським прислів’ям – поки поперек лавки лежить.

Припустимо, що виховувати дитину можна з моменту його зачаття.

Не дарма у народів східної Азії дітям від народження нараховується один рік. Ці традиції у них залишаються міцними досі в церемоніях і прогнозах.

Своєю поведінкою 32-тижневий плід і новонароджений майже нічим не відрізняється. Плід відчуває, бачить сни і отримує задоволення від читання книг і музики.

Ми звикли, що народження малюка – точка відліку, початок почав.

Джанет ДиПетро, професор Університету Хопкінса зазначає, що це не так.

Народження – велика подія, але це звичайний факт у розвитку. Нічого цікавого з точки зору неврології не відбувається.

Вчені за допомогою високочутливих приладів довели:

  • до 9 тижнів плід може гикати і реагувати на гучні звуки, до кінця другого триместру він може чути;
  • у віці 15 тижнів починає ворушити пальчиками;
  • у 18 тижнів – позіхає;
  • на 26 тижні починає посміхатися і плакати;
  • зовсім як дорослий, плід переживає періоди швидкого сну (сон з швидким рухом очей);
  • він починає виявляти переваги в їжі, так у дитини формується внутрішньоутробно смак;
  • серед інших розумових умінь дитина відрізняє голос матері серед незнайомих голосів і навіть реагує на знайому казку;
  • у плода є реакція на певні стимули, але це не означає, що варто проводити сенсорну стимуляцію дитини, оскільки це може призвести до аномальної адаптації в подальшому;
  • на 32 тижні дитина в матці веде себе як новонароджений;
  • недоношена дитина все розуміє, відчуває, реагує і пристосовується до нових умов.

Багато закордонні та вітчизняні психологи досліджують проблеми раннього дитинства, і відзначають, що серед новонароджених зустрічаються діти з проблемами емоційного благополуччя.

У витоках всього людського розвитку лежить пренатальна (допологова) психологія

Вчені довели:

  • ⅓ Якостей людини, її психічних і фізіологічних особливостей залежить від генів;
  • ⅓ Формується в період внутрішньоутробного життя;
  • ⅓ Приростає протягом усього життя.

Що нам це дає?

Можливість внутрішньоутробно формувати психічні і фізіологічні якості дитини.